hehehe..nilah kali pertama dapat award nie..tahun ni mcm tak sedar ibu dah jadi seorg ibu..sehingga la ma tok call utk wish..aparaa anak..mak dulu yang wish..irdina jangan tiru mcm tu tau..

ibu..yup satu perkataan yang cukup biasa mungkin pada org yang tak tahu bahasa melayu atau bahasa indonesia...

namun pada ibu..ungkapan itu terlalu mahal utk diungkapkan secara biasa..bila ibu terkenangkan pengorbanan ma tok membesarkan ibu..hanya titisan air mata yang mampu menerangkan semuanya..bagi ibu..ma tok adalah ibu paling hebat di dunia..ujian demi ujian yang di lalui sejak ma tok kecil lagi, buat ibu rasa sayu bila mengenangkannya..bila irdina dah memahami apa yg ibu katakan, ibu akan ceritakan padamu sayang..mungkin ibu tidak sehebat ma tok dalam perjuangannya sebagai seorg ibu, isteri dan anak..

namun setiap masa, tanpa menunggu hari ibu..ibu sentiasa berdoa untuk ma tok agar sihat selalu dan tabah dalam mengharungi ujian hidup ini..ibu yakin org yang dipilih oleh Allah untuk di uji adalah org yang mampu utk menanggung ujian itu..

tunggu seorg lagi anak ma tok (bongsu) (sekrg form 2) utk menjejakkan kaki ke menara gading..jika che su (atirah) dapat ke menara gading, maka lengkap la 9 org anak ma tok berjaya masuk universiti..ibu nak calonkan ma tok dapat anugerah ibu mithali..kerna sememangnya ma tok layak utk itu..

sempena hari ibu..wahai dunia..ku tak tahu tentang ibu-ibu yang lain..namun, bg ku ibu ku adalah ibu paling hebat di dunia ini..ku tak mampu tanpamu..ku tak kuat tanpa kasihmu..ku tak pandai mengarang kata-kata puitis utkmu...ini cuma luahanku yang tak mampu ku ungkapkan pada mu ma..aku terlalu sayang padamu...


6 comments:

iu @ wid said...

selamat hari ibu utk ibu... ehehehe..

zueyie said...

selamat hari ibu...linda..baby umur dah baper?

aleasofea said...

zue:

baby dah lima bulan dah..hehehe

aleasofea said...

wid:
selamat hari ibu juga utk wid..

Mama Danish said...

linda samat ari ibu...irdina bg pe kt ibu tuh??

aleasofea said...

lily:

bg senyuman je...kikkiki..