alhamdulillah masih dipanjangkan usia untuk bertemu lagi di ruangan maya ini..sebulan lebih bercuti di kampung (kelate) pastinya satu nostalgia yang amat indah untuk dikenang sepanjang masa..

dalam pada itu, irdina juga dah mencecah 6 bulan..cepat sungguh masa berlalu..nak kirakan masih belum mau pulang ke JB, tetapi cian pada abi sensorg je kat umah..

pulang dari kelate kita menyusuri jalan pantai melalui terengganu dan pahang..ibu suka lalu ikut pantai sbb tenang dan damai walau agak jauh berbanding ikut jalan kuala berang..masih dalam cuti so kita jalan2 sekitar bandar terengganu, singgah seketika bermain pasir di pantai batu buruk..irdina amat teruja, maklumlah seumur hidupnya belum pernah sampai pantai..



irdina sekarang pun bukan main pandai posing bila nak amik gambar..hala aje kamera, sengihnya nak sampai telinga..comel sungguh anak ibu nie..

namun keindahan pantai yang cukup cantik dan bersih itu dicemari oleh adegan beberapa pasangan remaja yang tanpa segan silu berdua-duaan di tempat awam seperti itu..mujur la irdina kecik lagi, nanti ditanya ibu soklan macam2 lak..selepas puas bermain pasir, singgah pula masjid terapung untuk solat asar di situ..pelancong2 memang ramai datang terengganu bila cuti macam ni..dengan bas rombongan lagi..sebetulnya ibu pun suka bercuti di terengganu..pantainya yang cantik menggamit hati ibu untuk ke sana hampir saban tahun..


malamnya kami singgah di marang untuk menikmati ikan bakar tepi pantai kat situ..rasanya ok la, tapi di sbbkan suasana tepi pantai dan angin bertiup sepoi-sepoi bahasa, yang tak sedap pun jd sedap..ye tak?..

malam tu, singgah tido umah ayah yo di UMP, gambang..ahhhhh..penatnya seharian berjalan..irdina pun penat..malam tu tido dengan lenanya..esok nak sambung perjalanan balik JB plak..


5 comments:

ummi said...

selamat kembali! hamboiii bestnya bejale di gannu

asuramaru™ said...

wah....
smpt sggh UMP ekk....
anyway x smpt nk jmpe ngn mlmh time cuti tuh...
igtkn leh la nak melawat mlmh n family.... xp

3uri@ni said...

Dah singgah Marang tu patut singgah umah Zue sekali, hehehe...tapi Zue takder la :D
Makan ikan bakar tu kat mana? Kat Pantai Kelulut eh?

Norhafiza Wahab said...

adoi k.linda ni...bukan sj sempat snap gmbr couple tu, tp sempat gak wat laporannya beserta buktinya kat sini ye...ni gamaknye nk tukar profesion jd wartawan ke pegawai pencegah maksiat ke pulak ni? hihi...

fiza dh pn masukkan blog k.linda ni dlm senarai list blog fiza...br tau, a'aa ye...senang bangat ye klu nk tau blog kwn kita tu dh update ke belum pkai cara ni...mekacih ye k.linda bgtau...:)

p/s: tertarik dgn hit counter k.linda...tu wat gak kat blog ahmad tu...hoho...jgn marah ye...hik hik... ;D

lgpn suka sbb dia kira dgn unique visit je, tu bagus tu...pandai k.linda cari ;)

aleasofea said...

walid:

hai walid..mu sihat dok? banyak citer aku terlepas..

naufal:

kalau naufal ada kat UMp time tu leh la jumpa..

zue:

umah zue kat marang ek? linda makan tu kat yang berderet gerai makan pastu ada surau kecik sekali kat situ..tak tau la nama apa tempat tuy..

fiza:

hehehe..k linda suka gak skodeng budak2 nie..kalau diorg duk buat maksiat, tgk je sampai diorg rasa segan dah blah dari situy..

tapi ada gak yang tak makan saman, makin mengada ada gak lagik..

amik je yang mana fiza leh dapat idea kat blog k linda ni..sama2 kita kongsi yang mana elok yer..