alhamdulillah pada 7hb Jun yang lalu, selamat berlangsung majlis akikah irdina yang di adakan di umah atok kat panji..tertunai sudah hasrat ibu untuk akikah irdina makan kambing..dan atok telah melaksanakan tugasnya sebagai chef dengan jayanya sekali..

malam sebelumnya, kambing telah disembelih oleh tok duh, dibantu oleh atok, abi, ayah je dan ayah su..seronok diorg posing dgn kambing..

dan ibu amat berterima kasih pada ayah je dan ayah su yang sanggup pulang dari Kuala lumpur semata-mata untuk akikah irdina..

majlis ini juga menyaksikan ahli keluarga semua berkumpul setelah lama tidak bertentang mata..cuma che long sefamily dan ayah yo aje yang tak ada kerana komitmen tugas yang tidak dapat dielakkan..tak pe lah..

esok paginya, atok dan abi telah melaksanakan tugas masak gulai kawah..ibu lihat abi berpeluh-peluh gak..tukang kacau ke tukang mengacau, tak tau la..hehehe..


walaupun rasanya tak ramai yang dijemput, namun alhamdulillah ramai jg yang datang dan gulai daging dan kambing memang ngam2..tak membazir dan tak pula tak cukup..


buat tok wi dan tok su, terima kasih banyak2 kerana banyak membantu setiap kali buat makan kat umah panji..jasa kalian diingati sampai bila2..


4 comments:

Mama Danish said...

linda kalu aku g mesti xcukup deh gulai kmbg tuh..haha..dokla wat lawok jah..xpola linda xdok rezeki kite nk jupo..smula deh...alhamdulillah trtunai dh tgjwb mung ko irdina...

eriey said...

alhmdllh..dh lps tggjwb..dh besau la irdina tuu..gere tgk..heh heh

walida said...

sedaknyoo kambing gulai kawohhh...nelleh air liur aku nih :P

aleasofea said...

lily:

tu la, kalau jupo raya lg la sibuk semo..mmg tak sempat nak jupo pun..harap2 ada la jodoh nak jupo..

eriey:

alhamdulillah..kena wat cepat2..tangguh nanti payah lepas ada no 2 3 dan seterusnya..hehhe..

walid:
tu la walid..rugi tu mu tak rasa abah aku masak..mmg terrer bab2 gulai kawah kambing nie..